Du har ingen produkter i handlekurven.

Tøffe folk må ha sikkert utstyr

Spørsmål & svar

Når varen er mottatt og tilbakeført vårt lager krediterer vi kjøpet. Hvor lang tid det tar avhenger av transportør og banken du bruker.

Ta kontakt med oss på telefon 92 41 98 00 eller send en e-post til post@veratank.no

Send oss en e-post til post@veratank.no med melding av skade, det er fint om du legger ved bilder som viser skaden.
Du kan også ringe oss på telefon 92 41 98 00.

Våre standardvarer er som oftest på lager, ta kontakt på post@veratank.no eller ring oss på telefon 92 41 98 00 dersom du ønsker å sjekke lagerstatus på varen.

Fra bestilling er det ca 1 uke leveringstid på varer vi har på lager, dersom det er lengre leveringstid vil du få en tilbakemelding på mail om dette. Ønsker du å vite leveringstid før bestilling kan du sende en e-post til post@veratank.no eller ringe oss på telefon 92 41 98 00 så sjekker vi opp dette for deg

Vi gir deg gode tips for hvordan du lagrer og drifter pumper og utstyr på beste måte. Les mer her!

Transport og lagring av drivstoff og kjemikalier kan være en risiko for mennesker og miljøet. Risikoelementet krever at alle profesjonelle aktører må følge en rekke reguleringer og forskrifter. Vi gir deg våre betraktninger om tankforskriften. Les mer her!

Vil du unngå dieseldyr i tanken din bør du sørge for minst mulig kondens i tanken. Dieseldyr er nemlig avhengig av vann for å kunne overleve. Vi gir deg 6 tips for å holde tanken ren og unngå dieseldyr: les mer

Drivstoff som blant annet bensin, har ikke ubegrenset levetid. Men oppbevares den riktig, kan du sikre at levetiden forlenges. Da sparer du både penger og maskinparken din. Vi gir deg 4 tips for god bensinkvalitet: les mer her!

Vi snakker ofte med kunder som skulle ønske de hadde investert i en større tank når de først gikk til innkjøp av en ny. Mange tror at de sparer penger ved å kjøpe en mindre tank. Erfaringen er at ofte er det ikke så mye penger å spare, og faren kan være at du blir sittende igjen med en dårlig løsning totalt sett. Det er flere områder som det kan være nyttig å ha innsikt om:

  • Bruksvolum er ikke oppgitt tankvolum
  • Sikkerhetsvolum
  • Tankens sugerør
  • Forretningsmodell

Vi deler her noen erfaringer om saken.

Les mer her!

Trykk her

 

 

  1. Kontroller at fylling foregår innenfor vernets funksjonsområde både med hensyn til fylletrykk og fyllehastighet
  2. Sjekk at tanken ikke er full ved manuell peiling av tanken
    Hvor full er tanken? Hvor mye væske er det plass til?
  3. Kontroller at vernet henger i rett høyde både med hensyn til tankens topp og tankens overfyllingsvarsel
  4. Ved fylling, hører man et klikk fra vernet?
    Hørbart klikk fra vernet uten at det stenger er et signal om skade eller ødelagt vern
  5. Kan flottøren ha kilt seg fast i nedre stilling på vernets spindel?
  6. Sjekk at eventuelt flottør som slår ut til siden har fri bane og ikke er i konflikt med sugerør, føringsrør eller annet utstyr i tanken?
  7. Vernet kan demonteres og senkes ned i en bøtte med aktuell væske for å kontrollere flottørens funksjon og få bekreftet at det reagerer på høyt væskenivå.

overfyllingsvern

For printversjon: trykk her!

  1. Kontroller at fylling foregår innenfor vernets funksjonsområde både med hensyn til fylletrykk og fyllehastighet
  2. Sjekk at tanken ikke er full ved manuell peiling av tanken.
    Hvor full er tanken? Hvor mye væske er det plass til?
  3. Sjekk at tankens lufting er åpen og fungerende.
    Kan du skru av svanehals eller luftehette og kikke ned i tanken?
  4. Sjekk tankens overfyllingsvarsel.
    Er det fløyte eller elektronisk varsel på tanken? Står dette i alarmposisjon?
  5. Ved forsøk på fylling, hører man et klikk fra vernet når det slår inn?
    Forsøk å redusere fyllehastighet til halvparten for å se om vernet ikke slår inn.
    Hydrauliske forhold kan situasjonsavhengig virke uheldig inn på mekanisk vern
  6. Hvis ikke klikk fra vernet høres, må det undersøkes hvorfor vernet sitter fast i låst stilling
    – Kan vernet være trykkskadet som en følge av for høyt fylletrykk og fyllehastighet?
    – Kan klaffen som stenger for væskestrømmen ha kilt seg fast?
    – Kan flottøren ha kilt seg fast på vernets spindel?
    – Kan flottøren ha festet seg mot sugerør eller føringsrør i tanken?
  7. Vernet kan demonteres og senkes ned i en bøtte med aktuell væske for å kontrollere flottørens funksjon og få bekreftet at det reagerer på høyt væskenivå.overfyllingsvern

    For printversjon: trykk her!

Har du allerede en oljetank i hagen eller kjeller, så kan du fortsatt bruke tanken og fyringsanlegget ditt. Men du bør kontakte en varmeinstallatør eller oljeleverandør som kan komme og justere brenneren, gjøre en tankkontroll, og gjøre tanken skikkelig ren innvendig. Når det er gjort vil anlegget være klart til å ta i mot bioolje. Les mer her!

1. januar 2020 ble forbudet for fyring med fossil fyringsolje iverksatt. Som følge av dette har vi mottatt mange henvendelser fra forbrukere som prøver å orientere seg om de ulike alternativene innen fyring. Vi ønsker derfor på et generelt grunnlag å dele de rådene vi gir når kundene tar kontakt med oss. Les mer her!

Det er mange som kontakter oss og lurer på hva det forbudet mot fossil oljefyring betyr. Her skal vi prøve å belyse de viktigste spørsmålene og gi noen gode løsninger på utfordringen. Les mer her! 

Du har altså bestemt deg for å etablere et drivstoffanlegg for salg av drivstoff. Vi gir det her noen viktig betraktninger for å planlegge for et innkjøp som passer ditt behov. Les mer her! 

Hvis du opplever at det å investerer i et selvbetjent bensinstasjon er en for stor investering for deg, finnes det ulike grep man kan ta som vil være svært kostnadsbesparende. Les mer her!

Merkur-programmet er et statlig program eller en støtteordning som kan gi støtte til etablering av butikker; herunder drivstoffanlegg. Les mer om ordningen her!

Mange har identifisert at det er et marked i Norge for ubemannede, selvbetjente drivstoffanlegg. Slike anlegg har mange fordeler sammenlignet med tradisjonelle bemannede bensinstasjoner. Vi får mange henvendelser rundt etablering av flyttbare drivstoffautomater og selvbetjente bensinstasjoner. Her kommer vi med våre betraktninger om dette. Les mer her!

Drivstoffmarkedet i Norge har endret seg mye over de siste 50 år. Antall kjeder, antall utsalgssteder, produktmiks og så videre har vært under stor endring. Her forteller vi mer om hvilke muligheter som ligger i å skaffe seg en selvbetjent bensinstasjon: Les mer her!