facebook_pixel

Ny tankforskrift!

Meld deg på nyhetsbrev

Les om vår nye tankhenger for diesel og AdBlue i magasinet Byggeindustrien, utgave Veg og anlegg

Mobil tank gjør drivstoffylling enklere!

– Vi sparer tid og penger ved å fylle diesel på anleggsmaskinene der vi holder på med arbeidet, sier Marchine Partner-eier Christoffer Bruserud.

Drivstoff

Sammen med den britiske hengerprodusenten Warwick, har Bruserud og Sandefjord-selskapet Vera Tank vært med på å utvikle den mobile tankvognen, som kombinerer diesel og tilsetningsstoffet AdBlue på en og samme henger.

– Vi har en dieseltank på 6000 liter og AdBlue som 1000 liter IBC på hengeren. Slik blir det mindre søl under drivstofffyllingen, noe som er positivt for miljøet. Dessuten er vi sikre på at vi slipper AdBlue-rester fra gamle fyllinger. Tanken er alltid ren, sier Christoffer Bruserud til Byggindustrien.

Sparer masse tid

Han legger også vekt på at tidsbesparelsen er stor ved å kunne fylle drivstoff på anleggsplassen.

– Vi sparer masse tid ved å fylle maskinen der vi holder på. Den mobile tankhengeren krever litt større investeringer enn en vanlig dieseltank, men vi tar igjen den investeringen relativt fort, sier Bruserud.

Sammen med Vera Tank har han vært med på å gjøre mindre justeringer, som har gjort utstyret enda mer brukervennlig.

– Vi tror det helt klart er et marked for dette produktet, og nå har vi et resultat som fungerer meget bra. IBC-tanken med AdBlue er også svært enkel å skifte ut, sier Bruserud.

ENKELT. Både diesel og AdBlue tankes enkelt på maskinen samtidig.

 

Leveringstid

Også salgssjef Hans Christian Trollsås hos Vera Tank er svært tilfreds med det britisk-norske produktet.

-Vi skal visse den frem på Vei og Anlegg på Hellerudsletta i mai, og vi har sett at markedet ønsker løsninger som kombinerer både diesel og AdBlue fra samme tankanlegg. Akkurat nå har vi noe leveringstid på produktet, men vi har tankhenger på lager dersom noen skulle være interessert. Vi håper vi kan rulle ut noen flere av dem i løpet av året, sier Trollsås.

Kilde: Byggeindustrien nr.7, 2018//Bygg og Anlegg, Messemagasin, skrevet av journalist Truls Tunmo.